
DYREKCJA INFORMUJE:
Informuję, iż wszelkie informacje organizacyjne dot. naszej placówki przekazywane są rodzicom i uczniom wyłącznie za pośrednictwem dziennika elektronicznego. Z poważaniem, Dyrektor ZSP w Wierzchowisku
NASZA SZKOŁA
PRZEDSZKOLE
- Statut Przedszkola
- Rekrutacja do przedszkola
- Godziny pracy przedszkola
- Ramowy Plan Dnia w Przedszkolu
- Zasady przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola
- Informacje dla rodziców dzieci nowo przyjętych do przedszkola
- Wyprawka przedszkolna
- Dyżur wakacyjny 2025
- Pedagog specjalny w przedszkolu
- Standardy Ochrony Małoletnich - PRZEDSZKOLE
DOKUMENTY SZKOŁY
- Statut SP
- Wytyczne zachowania bezpieczeństwa zdrowotnego MEiN, MZ i GIS dla szkół podstawowych
- Librus - regulamin
- Monitoring Szkolny
- Deklaracja dostępności
- Raport dostępności
- Program Wychowawczo-Profilaktyczny
- Regulamin Zachowania - Ocenianie Punktowe
- Procedura monitorowania wejść i wyjść
- WYMAGANIA EDUKACYJNE
- Regulamin Wieczorów Filmowych
- Szczęśliwy numerek - regulamin
- Regulamin Świetlicy
- Karta zapisu - świetlica
- Standardy Ochrony Małoletnich
- Życie bez przemocy - materiały edukacyjne
DLA ÓSMOKLASISTY
- Komunikat dyrektora CKE ws. egzaminu 2024/2025
- Informacja o sposobie organizowania egzaminu ósmoklasisty
- Terminy egzaminów
- TERMINY REKRUTACJI do szkół ponadpodstawowych
- Informator o szkolnictwie ponadpodstawowym
- Wyszukiwarka Szkół
- Rekrutacja Elektroniczna
- Terminy postępowania rekrutacyjnego
- Komunikaty dot. Egzaminu Ósmoklasisty
- Jak radzić sobie ze stresem egzaminacyjnym?
- Informator o egzaminie ósmoklasisty 2025
ARCHIWUM
03 kwiecień 2022
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
Dzieci są jak motyle na wietrze
Niektóre potrafią latać wyżej niż inne,
ale każde z nich lata najlepiej jak może.
Po co więc porównywać je do reszty?
Każde jest inne.
Każde jest wyjątkowe.
Każde jest piękne.
Clare Morrall



2 kwietnia obchodzi się Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Z tej okazji dzieci z naszej placówki mogły się dowiedzieć czym jestautyzm i czy można się nim zarazić?
Uczniowie naszej szkoły, ubrani w niebieskie barwy, solidaryzując się z osobami z autyzmem nauczyciele współorganizujący proces kształcenia wprowadzili uczniów w temat autyzmu poprzez czytanie opowiadania „ Mój brat ma autyzm” autorstwa Jeniffer Moore-Mallinos, „ Kosmita” Roksany Jędrzejewskiej -Wróbel oraz krótkiej prezentacji- przedstawionej starszym uczniom. Wszyscy słuchali z zainteresowaniem i zaciekawieniem. Dopytywali jeśli czegoś nie rozumieli jak również dzielili się z nami swoimi własnymi doświadczeniami w kontaktach z dziećmi z autyzmem.
Gdy już temat autyzmu był im bliższy, każdy mógł zajrzeć do przygotowanej na tą okazję sali sensorycznej. Jak wiadomo u dzieci ze spektrum często występują zaburzenia sensoryczne, które polegają na nietypowym odbieraniu i przetwarzaniu bodźców, które płyną do mózgu ze zmysłów (np. słuch, smak, dotyk). Zmysły mogą być zbyt wrażliwe (nadwrażliwość) lub za mało wrażliwe (niedowrażliwe). Może to oznaczać, że niektóre zwyczajne dźwięki stają się zbyt głośne, mocny dotyk – ledwo zauważalny. Zaburzenia sensoryczne są widoczne w zachowaniu np. mrużenie oczu, silne podskakiwanie przez długi czas, zatykanie uszu.
Motywem przewodnim był motyl- w ramach ogólnopolskiego projektu „ W cudownym świecie z Wami – niebieskimi motylami”, gdzie wspólnie wykonaliśmy pięknego motyla z origami.
Od najmłodszych lat pragniemy kształtować u dzieci postawę szacunku, tolerancji i akceptacji, dlatego też i całe nasze przedszkole zamieniło się dzisiaj w terapeutyczne sale doświadczenia świata. Zaaranżowano sale, w których dzieci miały okazję wykonywać ćwiczenia usprawniające bazowe układy zmysłowe takie jak: węch, smak, wzrok, dotyk i słuch. W sali relaksacyjnej podstawowym aspektem była muzyka relaksacyjna połączona z aromaterapią. W sensorycznej stymulowały zmysł dotyku dzięki ścieżce sensorycznej, zabawom z masami plastycznymi i sensorycznemu memory.
Zmysł wzroku trenowano za pomocą kolorów i barw w sali terapii świetlnej. Zabawy z latarką, doświadczenia z pryzmatem, rysowanie po świetlnej foli i pudełku wywołało wiele emocji.
W sali węchu i smaku dzieci brały udział w zabawach polegających na rozpoznawaniu produktów spożywczych.
Wierzymy, że dzieci poprzez doświadczenia polisensoryczne mogły poczuć jak poszczególne zmysły postrzegają rzeczywistość. Mamy nadzieję, że podjęte działania obudzą w każdym życzliwość i wrażliwość na potrzeby innego człowieka.
Dziękujemy wszystkim za organizację tego wspaniałego przedsięwzięcia.