ROK SZKOLNY 2024/2025
***







ROK SZKOLNY 2023/2024


"Gramy zmysłami" - innowacja pedagogiczna / przedszkole
,,Sensoryka dla smyka" - innowacja pedagogiczna / przedszkole
"Lapbookowa nauka- cztery pory roku" - innowacja pedagogiczna / sp
"Poznajemy i eksperymentujemy"- innowacja pedagogiczna / przedszkole
"Lapbook i leporello- nauka poprzez zabawę" - innowacja pedagogiczna / przedszkole
"Porozmawiajmy - konwersacje w jezyku angielskim". Innowacja dla klas 4 i 6





***

***
Ogólnopolski projekt
"Edukacyjna Sieć Antysmogowa"
MIERZYMY SIĘ ZE SMOGIEM

***

***

2022 / 2023





***
" LISEK IBISEK"
W listopadzie 2021r.nasza placówka przystąpiła do projektu edukacyjnego " Fundacji
im. Doktora Piotra Janaszaka PODAJ DALEJ", dzięki któremu dzieci mają możliwość lepiej zrozumieć otaczający ich świat. Projekt realizowany był podczas zajęć świetlicowych.
Uczniowie z zaciekawieniem słuchali opowiadań o Lisku Ibisku, który przemawiał ludzkim głosem i żył wśród ludzi. To dzięki jego przygodom nasze najmłodsze dzieci mogły oswoić się z sytuacjami problemowymi, dowiedzieć się czym jest zdrowa rywalizacja czy niepełnosprawność. Największym jednak zainteresowaniem cieszył się scenariusz " Każdy ma w sobie talent, czyli jak dostrzec i rozwijać swoje zdolności". Na koniec uczniowie zrobili origami postać Liska Ibiska , który zostanie z nami na dłużej.
Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w projekcie.
Czekamy na więcej!
***
" Gdy gaśnie pamięć ludzka
dalej mówią kamienie" -
13 Grudnia 1981 - Pamiętamy
Projekt skierowany jest do uczniów i nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych województwa śląskiego. jego głównym celem jest przygotowanie dzieci i młodzieży do świadomego przeżywania 40 rocznicy wprowadzenia w Polsce stanu wojennego.
***

Szlachetna Paczka – ogólnopolski projekt społeczny organizowany przez Stowarzyszenie Wiosna, którego głównym celem jest materialna i mentalna pomoc rodzinom i osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
***
***

Nasza świetlica w roku szkolnym 2021/2022 przystąpiła do
Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Świetliczaki na tropie… zagadek”.
Cele projektu to dobra zabawa oraz:
• wychowanie aktywnego, świadomego swoich możliwości i posiadającego umiejętność współistnienia z przyrodą ucznia;
• uwrażliwienie dzieci na piękno otaczającego świata i potrzebę ochrony przyrody;
• działanie na rzecz ochrony różnorodności biologicznej
i ekosystemów na terenie naszego kraju i świata;
• rozwijanie zdolności manualnych ucznia;
• zainicjowanie współpracy między placówkami w całej Polsce.
Projekt polega na realizacji założonych tematów, których celem jest uwrażliwienie dzieci na piękno otaczająćego nas świata.
Projekt trwa od 09.2021r.- 05. 2022r.
Koordynator projektu: Weronika Jacyk
***
św. Mikołaj na Kresach 2021 r.
Samorząd Uczniowski serdecznie zaprasza wszystkie dzieci
i uczniów z naszej placówki do włączenia się do akcji „ Św. Mikołaj na Kresach”. Akcja ta ma charakter charytatywny i patriotyczny. Organizowana jest przez Stowarzyszenie Patriotyczne „Kresy” w Częstochowie i ma na celu pomoc Polakom mieszkającym na dawnych Kresach Wschodnich: terenów Litwy - Wileńszczyzny, Ukrainy – ziemi lwowskiej, a szczególnie Białoruś.
Kiedy? Od 23 września do 20 października 2021 r.
Co zbieramy ? słodycze ( z długą datą ważności) oraz artykuły szkolne.
Przyniesione rzeczy należy przekazać p. A. Kowalik.
Mamy nadzieję, że jak co roku możemy liczyć na Wasze wsparcie i zaangażowanie.
I Ty możesz zostać św. Mikołajem!
Opiekun S.U. Anna Kowalik
"Emocja"

Międzynarodowy projekt edukacyjny „ Emocja” skierowany jest m. in. do uczniów przedszkoli, szkół podstawowych, świetlic, szkół polonijnych oraz ośrodków szkolno-wychowawczych z terenu całego kraju oraz zagranicznych szkół polonijnych.
Czas trwania od 10.09.2021 r. do 20.06.2022r.
Cele ogólne projektu:
- Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
- Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
- Integracja zespołu klasowego.
- Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
- Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
- Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.
Celami szczegółowymi projektu są:
- Kształtowanie postawy empatii wśród dzieci i młodzieży.
- Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.
- Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja”.
- Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
- Eliminowanie zachowań agresywnych.
- Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji.
Korzyści udziału placówki w projekcie:
- Wprowadzanie uczniów w świat wartości, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia.
- Formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób. Ukierunkowanie ucznia ku wartościom.
- Integracja, adaptacja, poprawa atmosfery po powrocie dzieci do szkoły (po okresie pandemii COVID-19) Edukacja i prewencja emocjonalna.
- Kształtowanie inteligencji emocjonalnej u dzieci, rozpoznawania swoich uczuć i innych. Wielokierunkowy rozwój dzieci, kształtowanie kreatywności, odpowiedzialności, empatii , przełamywanie barier. Integracja środowiska szkolnego.
- Zacieśnienie współpracy ze środowiskiem lokalnym.
- Ciekawa realizacja podstawy programowej i programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły. Promocja szkoły w środowisku lokalnym i szerszym (projekt ma zasięg międzynarodowy).
- Spadek zachowań agresywnych w grupach uczestniczących w projekcie.
- Podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez organizację ciekawych przedsięwzięć, wspomagających rozwój ucznia.
Koordynatorem tego projektu jest p. Anna Kowalik

***
„WSZYSTKIE DZIECI
ZBIERAJĄ ELEKTROŚMIECI”

„Wszystkie dzieci zbierają elektrośmieci” to projekt ekologiczny i edukacyjny, którego celem jest zachęcenie dzieci i młodzieży w wieku szkolnym do promowania zachowań proekologicznych oraz ponoszenia świadomości ekologicznej na temat szkodliwości składowania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
Praktyczną stroną jest zbiórka elektrośmieci prowadzona we współpracy z placówkami oświatowymi na terenie całego kraju. W zamian za uzbierane kilogramy szkoły otrzymują nagrody rzeczowe w postaci sprzętu sportowego, materiałów biurowych i tuszy lub tonerów.
Jakie są korzyści z udziału?
Czynny udział w Akcji przynosi korzyści nie tylko samej szkole i uczniom, ale również rodzicom, nauczycielom czy firmom prywatnym. Każda osoba zainteresowana oddaniem zużytego sprzętu na rzecz szkoły przyczynia się do poprawy jakości naszego środowiska, ale również ma możliwość pozbycia się niepotrzebnych, zalegających sprzętów. Dodatkowo każdy przekazany sprzęt zaliczany jest na poczet zbiórki szkolnej.
Firmy prywatne bądź instytucje zainteresowane pomocą szkole, a które zechcą oddać zużyty sprzęt przeznaczony do likwidacji otrzymują wymagane prawem dokumenty środowiskowe, czyli Karty Przekazania Odpadów.
Podsumowując główne korzyści to:
- możliwość nieodpłatnego oddania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego przez każdą osobę prywatną bądź firmę
- edukacja społeczności lokalnych na temat szkodliwego wpływu na środowisko składowanych elektrośmieci
- za uzbierane kilogramy szkoły otrzymują nagrody w postaci sprzętu sportowego, materiałów biurowych lub tuszy/tonerów.
***
Ogólnopolski projekt
ekologiczno - charytatywny
ZbieramTowSzkole

Ideę tego projektu najlepiej opisuje hasło: zbieraj - pomagaj - odbieraj nagrody!
Akcja polega na zbiórce znaczków pocztowych, klocków lego i starych telefonów.
Dzięki zbiórkom możliwa jest dwojaka pomoc. Pomoc środowisku, aby jak najmniej niebezpiecznych odpadów trafiało na wysypiska śmieci. Można także pomóc misjonarzom w Afryce czy Azji np. w budowie studni lub fundowaniu stypendiów szkolnych dzięki darowiznom od firm recyklingowych.
I po trzecie projekt zawiera w sobie też program partnerski. Każdej darowiźnie przyporządkowana jest określona liczba punktów, które można wymienić na nagrody: książki, filmy, torby ekologiczne, gry edukacyjne itp.
Koordynatorami niniejszego projektu są: mgr Anna Kowalik oraz mgr Weronika Jacyk
https://www.zbieramtowszkole.pl/
Program dla szkół

„Program dla szkół” to unijny program polegający na dostarczaniu dzieciom owoców i warzyw oraz mleka i produktów mlecznych. To kontynuacja dotychczasowych programów „Owoce i warzywa w szkole” i „Mleko w szkole”, które od roku szkolnego 2017/2018 stanowią jedno działanie.
Program ma propagować wśród dzieci zdrowe nawyki żywieniowe poprzez udostępnianie im produktów mlecznych oraz owocowo-warzywnych, tak, by dzieci od najmłodszych lat polubiły ich naturalny smak. Oprócz promowania zdrowej diety program ma również pokazać dzieciom, skąd pochodzą owoce i warzywa oraz produkty mleczne, jak są uprawiane
i produkowane.
Od roku szkolnego 2017/2018 wszystkie szkoły podstawowe mogą brać udział udziału w nowym „Programie dla szkół”, dzięki któremu dzieci, rozpoczynając naukę w szkole podstawowej, będą uczyły się prawidłowych nawyków żywieniowych, a w szczególności poznawały walory diety bogatej w owoce i warzywa oraz produkty mleczne.
W nowym programie szkolnym mogą uczestniczyć dzieci z klas I–V szkół podstawowych.
W roku szkolnym 2017/2018 program obejmuje ok. 1,8 mln uczniów. Dzieci będą otrzymywały bezpłatnie, kilka razy w tygodniu przez 20 tygodni w roku szkolnym, owoce i warzywa oraz soki, a także mleko i przetwory mleczne. Aby zwiększyć atrakcyjność i skuteczność programu, rozszerzono katalog produktów tak, aby dzieci miały możliwość poznać i polubić nowe smaki. Program ma kreować prozdrowotne postawy i zachowania dzieci, dlatego będą im udostępniane produkty o wysokich walorach zdrowotnych, świeże i niskoprzetworzone:
- owoce (jabłka, gruszki, truskawki, śliwki) i warzywa (marchew, rzodkiewki, papryka, pomidorki, kalarepa) oraz soki,
- mleko spożywcze oraz naturalne produkty mleczne: jogurt, kefir, serek twarogowy.
TWOJE DANE - TWOJA SPRAWA

SKUTECZNA OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
INICJATYWA EDUKACYJNA SKIEROWANA DO UCZNIÓW I NAUCZYCIELI

Ogólnopolski program edukacyjny Urzędu Ochrony Danych Osobowych dla szkół ma na celu podniesienie kompetencji pedagogów i nauczycieli, oraz edukowanie dzieci i młodzieży, jak mają chronić dane osobowe w realnym, jak i w cyfrowym świecie - to główne cele ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Twoje Dane – Twoja Sprawa”, prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Jest on realizowany nieprzerwanie od 2009 roku pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej i Rzecznika Praw Dziecka. Systemowa edukacja w całej Polsce Program „Twoje Dane – Twoja Sprawa” skierowany do szkół podstawowych, ponadpodstawowych oraz ośrodków doskonalenia nauczycieli, jest systemowym projektem edukacyjnym realizowanym na skalę ogólnopolską.
Głównym koordynatorem projektu jest mgr Nina Tyras. Współkoordynator: mgr Weronika Jacyk
Więcej o programie w poniższych linkach:
https://www.youtube.com/watch?v=rtZsNRd5-Vk
Czym są dane osobowe?
Zajrzyj tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=OZmkEMZy5Ao
"Dobrze Jemy ze Szkołą na Widelcu"

W roku 2020 nasza szkoła włączyła się w program " Dobrze Jemy", który całkowicie poświęcony jest tematyce związanej z edukacją żywieniowo-kulinarną. To, jaką żywność wybieramy ma ogromny wpływ na nasze zdrowie, samopoczucie, kondycję psychiczną i fizyczną. Zajęcia w ramach programu mają na celu przekazać dzieciom wiedzę potrzebną do zrozumienia zasad zdrowego żywienia, zdobyć umiejętności praktyczne z zakresu podstaw gotowania oraz przygotują je do podejmowania świadomych wyborów konsumenckich i kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych.
Program " Dobrze Jemy ze Szkołą na Widelcu" przeznaczony jest dla uczniów w zerówkach i klasach I-III szkół podstawowych.
Program badań kontrolnych
"Zdrowe plecy"
Nasza szkoła od 2004 roku objęta jest Programem Badań Kontrolnych „Zdrowe plecy” finansowanym przez Gminę Mykanów. W ramach tego programu uczniowie klas I-VI oraz sześciolatki naszego oddziału przedszkolnego, są badani pod kątem wad postawy przez specjalistę rehabilitacji ruchowej. Dzieci, u których zdiagnozowano wady postawy, kierowane są na gimnastykę korekcyjno –kompensacyjną. Celem tych zajęć pozalekcyjnych jest skorygowanie istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie, o ile to możliwe, do stanu prawidłowego oraz poprawienie sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej dzieci.
Trzymaj formę
Trzymaj formę to inicjatywa propagująca zdrowy styl życia o unikalnym dwukierunkowym podejściu: promującym zbilansowane odżywianie połączone z regularną aktywnością fizyczną.
https://www.trzymajforme.pl/strona-glowna-6
Smak życia czyli debata o dopalaczach

Program profilaktyki uniwersalnej pt. „Smak życia czyli debata o dopalaczach” na terenie woj. śląskiego. Jego organizatorem jest Śląski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny.
"Smak życia czyli debata o dopalaczach”, autorstwa prof. Krzysztofa Wojcieszka powstał z inicjatywy Ministerstwa Zdrowia oraz Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii.
Cel programu: dostarczenie młodym ludziom podstawowych informacji na temat „dopalaczy” i zagrożeń wynikających z ich używania, a w konsekwencji zwiększenia ostrożności i zmniejszenia otwartości na kontakty z tymi produktami.
Grupa docelowa: uczniowie w wieku 13-15 lat, ich rodzice i opiekunowie.
Instrument profilaktyki uniwersalnej pt. „Smak życia czyli debata o dopalaczach” bazuje na metodach aktywizujących, a jego zaletą jest uniwersalność, elastyczność oraz prostota zastosowania. Odpowiednio skonstruowany scenariusz umożliwia realizatorom, którzy posiadają podstawowe doświadczenie w pracy dydaktycznej oraz umiejętność stosowania metod aktywizujących skuteczną realizacje programu.
Ogólnopolska kampania społeczna
"BĄDŹMY POSZUKIWACZAMI AUTORYTETU"

https://autorytet.org/
Kampania społeczna “Bądźmy poszukiwaczami AUTORYTETU” ma sens!
“Bądźmy poszukiwaczami AUTORYTETU” to kampania profilaktyczno-edukacyjna kierowana do uczniów klas IV – VIII, ich rodziców i nauczycieli. Jej realizacja zakłada przeprowadzenie działań w zakresie profilaktyki zachowań ryzykownych, szczególnie antyspołecznych i przestępczych, we wszystkich szkołach podstawowych w Polsce. Działania w 2018 roku, traktujemy jako pierwszy krok do wzmacniania Autorytetu, a będą rozwijane w przyszłości.
Generalna idea kampanii to odbudowanie i wzmocnienie w naszym społeczeństwie autorytetu rodzica i nauczyciela.
Nasza fundacja jako jedyna w Polsce stworzyła unikatowy zestaw oddziaływań wychowawczo profilaktycznych, promujących postawę autorytetu jako fundamentu relacji między dziećmi i dorosłymi. Całość oparta jest na wartościach zapisanych w Konstytucji RP, które wskazują nam najważniejsze cele. Są nimi edukacja młodzieży w zakresie poznania prawdziwego autorytetu, koncentracja nauczycieli na wzmacnianiu potencjału młodzieży i własnego autorytetu oraz pobudzenie refleksji rodziców w zakresie własnej postawy autorytetu wobec dziecka.
"Zaprogramuj przyszłość"


Zaprogramuj Przyszłość to projekt skierowany do uczniów klas I -III szkół podstawowych z terenów wiejskich i wiejsko - miejskich. Podczas zajęć uczniowie nauczą się podstaw programowania i rozwiną umiejętności cyfrowe
w praktyce.
Jest to inicjatywa Fundacji Orange i Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania. Organizacje prowadzą ją wspólnie w ramach 9 projektów regionalnych, które uzyskały dofinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Szkoła otrzyma nowoczesne zestawy edukacyjne.
Celem projektu jest:
-
Rozwój kompetencji cyfrowych poprzez aktywizację cyfrową nauczycieli, dzieci i edukatorów.
-
Rozwój wiedzy i umiejętności z zakresu programowania. Inspirowanie do twórczej pracy i nauki.
-
Zwiększenie świadomości nt. znaczenia kompetencji cyfrowych wśród kadry kierowniczej SP.
-
Zapewnienie szkołom zaplecza technicznego umożliwiającego prowadzenie zajęć z programowania.
Ratujemy i uczymy ratować

"Ratujemy i uczymy ratować" - program edukacyjny Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W akcji biorą uczniowie klas I-III. Na zajęciach dzieci uczą się, w jaki sposób kontaktować się z pogotowiem w razie wypadku, sprawdzania przytomności osoby poszkodowanej, układania w pozycji bocznej, ucisków i oddechów ratowniczych. Zajęcia prowadzone są na pomocach, które otrzymaliśmy od Fundacji Jurka Owsiaka. Pozwalają one skutecznie przekazywać i przyswajać wiedzę praktyczną. Zajęcia wzorowane są na podobnych, prowadzonych w szkołach norweskich. Swoją wiedzę przekazują przeszkoleni nauczyciele: p. Beata Waryś i p. Joanna Kubik.
Antonówki - Tradycyjny Sad

"TRADYCYJNY SAD" to projekt edukacyjny skierowany do wszystkich szkół zainteresowanych promocją starych odmian drzew owocowych realizowany w formie międzyszkolnej rywalizacji zespołowej.
Konkurs wpisuje się w zadania określone w projekcie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej pn. „Szkoła z witaminą” przewidzianym do wprowadzenia w roku szkolnym 2017/2018 w polskich szkołach.
Projekt "Tradycyjny Sad" organizowany jest przez Fundację Banku Ochrony Środowiska z myślą o zachowaniu różnorodności biologicznej Polski i zdrowiu społeczeństwa. Polega na poznaniu sadowniczego dziedzictwa polskich ziem i restytucji starych odmian drzew w formie mini sadu składającego się z co najmniej 5 drzew sadzonych swobodnie na ogólnodostępnym terenie. Może zostać założony np. przy szkole. Kładziemy nacisk na prowadzenie sadu w sposób naturalny tj. z doborem odpornych odmian dostosowanych do polskich warunków oraz zastosowaniem takiego sposobu ochrony roślin, który nie szkodzi środowisku.
Dążymy do tego, aby nie zaginęła tradycja starych drzew owocowych, które przez stulecia były podstawą funkcjonowania społeczności polskiej i żeby zwiększyć pulę genetyczną drzew owocowych. Stare drzewa rosną powoli, ale owocują przez lata. Jeszcze dziś możemy znaleźć 100–letnie jabłonki w dobrym stanie.
I stąd w naszym projekcie wciąż przewija się słowo „tradycja”. Tradycja to działanie czasu, inna perspektywa patrzenia na drzewa w środowisku przyrodniczym.
Projekt "Tradycyjny Sad" to niezwykła szansa dla uczniów i nauczycieli na uczestniczenie w nowoczesnym przedsięwzięciu wychodzącym poza ramy nauczania programowego i pozwalającym na zdobycie dodatkowej wiedzy i umiejętności. Zaczyna się w szkole od zebrania grupki uczniów ( to my) pod opieką nauczycieli (to nasze opiekunki: p. Katarzyna Rowicka – Kupczyk i p. Adriana Nabiałczyk )
W projekcie jest wiele różnorodnych zadań do wykonania, których realizacja zapewni satysfakcję i poczucie tworzenia trwałych wartości. Efekty przetrwają lata i staną się wizytówką obecności w szkole osób zaangażowanych społecznie, bardziej trwałą niż oceny na szkolnych świadectwach. Udział w projekcie pozwoli przeżyć wspaniałą przygodę tworzenia przedsięwzięcia od zera - począwszy od zdobycia wiedzy poprzez zastosowanie jej w praktyce.
Prowadzenie sadu z tradycyjnymi odmianami drzew jest zdecydowanie bardziej przyjazne środowisku i tego chcemy nauczyć młodzież i poprzez nią osoby dorosłe
Projekt jest realizowany w partnerstwie z Fundacją Dzieło Nowego Tysiąclecia, która promuje nauczanie Papieża Jana Pawła II i wspiera określone przedsięwzięcia społeczne, głównie w dziedzinie edukacji
i kultury. Istotą przekazu papieskiego jest miłość, która objawia się w szerokorozumianym szacunku do człowieka oraz respektowaniu praw płynących z odwiecznego porządku natury. W tym kontekście dbałość
o czystość otaczającego środowiska i dbałość o zdrowie jest niezwykle ważnym przesłaniem dla młodzieży XXI wieku.
Wszystkie nasze poczynania możecie śledzić na FB (profil – Antonówki Tradycyjny Sad) i Instagramie (Antonowki_6), prowadzimy również „Księgę sadu” w formie kroniki, piszemy artykuły do lokalnej prasy
a także współpracujemy z telewizją gminną.
Bieg po zdrowie
- program antytytoniowej edukacji zdrowotnej

„Bieg po zdrowie” to nowy program antytytoniowej edukacji zdrowotnej opracowany w Głównym Inspektoracie Sanitarnym we współpracy z ekspertami.
To na nas – osobach dorosłych – spoczywa odpowiedzialność za przebieg rozwoju najmłodszych. Profilaktyka palenia tytoniu jest ważnym zadaniem i powinna być na stałe wpisana w działania edukacyjno-wychowawcze.
Grupa, do której skierowany jest nowy program, to dzieci w IV klasie szkoły podstawowej (grupa wiekowa 9-10 lat).
Główne cele programu:
- opóźnienie lub zapobiegnięcie inicjacji tytoniowej wśród dzieci i młodzieży,
- pokazanie atrakcyjności życia w środowisku wolnym od dymu tytoniowego,
- zwiększanie wiedzy i umiejętności uczniów na temat zdrowia w kontekście szkodliwości palenia papierosów.
Zajęcia w programie „Bieg po zdrowie” realizowane są za pomocą bardzo zróżnicowanych metod aktywizujących, które dostosowano do wieku odbiorców. Podstawą zajęć jest stymulowanie kreatywności i aktywności.