Pedagog szkolny/ pedagog specjalny
mgr Katarzyna Kupczak-Rowicka
Poniedziałek 7.30 – 15.45
Wtorek 12.00 – 14.30
Środa 7.30 – 13.00
Czwartek 7.30 – 12.00, konsultacje:7.30 – 12.00
Piątek 7.30 – 15.30
Dekalog Internauty:
- Miej świadomość , po co przed nim siadasz.
- Nie bądź piratem komputerowym – to nie popłaca.
- Pamiętaj , że w Internecie nie wszystko jest prawdą.
- Stosuj zasadę ograniczonego zaufania.
- Nie zastępuj przyjaciół komputerem.
- Nie ufaj osobom poznanym w Sieci.
- Nie podawaj swoich danych.
- Powiedz rodzicom lub zaufanej osobie dorosłej , jeśli coś Cię w Internecie zaniepokoi lub wystraszy.
- Zainstaluj na swoim komputerze program antywirusowy i firewall.
- Stosuj NETYKIETĘ – zbiór zasad zachowania , by korzystanie z Sieci było przyjemne dla każdego.
Pomocne strony internetowe poświęcone bezpieczeństwu dzieci w sieci:
http://slaska.policja.gov.pl/dokumenty/zalaczniki/35/35-358335.mp4
***
Rewalidacja
Celem zajęć rewalidacji indywidualnej jest wyrównywanie braków intelektualnych i psychoruchowych dziecka, spowodowanych zaburzeniami somatycznymi, psychicznymi bądź niesprzyjającymi warunkami rodzinnymi i środowiskowymi oraz braków wynikajacych z deficytów rozwojowych, słabszej predyspozycji psychofizycznej i intelektualnej dziecka do nauki, stymulowanie, dynamizowanie rozwoju , czyli stwarzanie takich sytuacji, w których wszystkie funkcje mogą się uaktywnić ( polisensoryczność), stosowanie warunków kształtujących nowe motywacje, a przede wszystkim usprawnianie i wzmacnianie tych sił biologicznych
i tych funkcji psychicznych, które są w dziecku najsilniejsze i najmniej zaburzone.
Podczas zajęć rewalidacji ważne jest oddziaływanie terapeutyczno -wychowawcze poprzez:
* różne metody i formy pracy dostosowane do indywidalnych potrzeb i mozliwości ucznia,
*dostosowany czas wykonywania ćwiczeń do wydolności ucznia,
*wykorzystywanie różnych środki dydaktycznych,
*stawianie zadań dostosowanych do możliwości ucznia,
*przechodzenie od zadań łatwiejszych do trudniejszych oraz od prostch do bardziej złożonych,
*zapewnienie warunków do utrwalania prawidłowych umiejętności i likwidowanie niekorzystnych nawyków,
Stale współpracujemy z Rodzicami, którzy pragną pomóc swojemu dziecku. Chętnie dzielimy się swoją wiedzą i przekazujemy Rodzicom wskazówki do pracy z dzieckiem w domu. Drodzy Rodzice bez Waszego wsparcia i zaangażowania nasza praca jest mniej efektywna. Wspólnie pozwólmy odnieść dziecku sukces.
Zajęcia z zakresu rewalidacji prowadzą Panie:
mgr Sylwia Bielawska usprawnienie ruchowe
mgr Sylwia Saternus
mgr Joanna Kubik + logopedia
mgr Anna Jeruszka
mgr Elżbieta Serwiak
mgr Agnieszka Kramkowska
***
Logopeda
Logopeda to specjalista zajmujący się diagnozowaniem, stymulacją rozwoju mowy, profilaktyką oraz terapią zaburzeń mowy.
Terapią logopedyczną w naszej szkole zajmuje się: nerologopeda , surdologopeda mgr Kamila Stepień oraz pani mgr Marta Porada
Diagnoza logopedyczna :
We wrześniu logopeda przeprowadza przesiewowe badania logopedyczne.
Terapia
Terapia logopedyczna prowadzona jest indywidualnie lub w grupach 2-4 osobowych.
Na zajęciach logopedycznych wykorzystywane są metody dydaktyczne oparte na zabawie oraz nowoczesne formy terapii multimedialnej.
Współpraca z rodzicami
Terapia logopedyczna jest procesem. Jej skuteczność zależy od współpracy logopedy z dzieckiem oraz rodzicem.
Spotkanie z logopedą nie jest wystarczającym elementem terapii. Dlatego bardzo ważne jest zaangażowanie rodziców
w systematyczne ćwiczenie z dzieckiem.W tym celu logopeda po każdych zajęciach zapisuje w zeszycie ucznia zestaw ćwiczeń jakie powinien wykonywać codziennie do kolejnego spotkania. Brak ćwiczeń to brak postępów w terapii.
Rodzice mają również możliwość skorzystania z zajęć otwartych, na których mogą przyglądać się, na czym polega terapia i jak poprawnie wykonywać ćwiczenia. Logopeda udzieli również odpowiedzi na pytania w godzinach konsultacyjnych.
Stały kontakt z logopedą i zaangażowanie się Rodziców w program terapii pomoże osiągnąć sukces dzieciom.
Dlatego zapraszam Państwa do systematycznego zaglądania do zeszytów.
LOGOPEDA SZKOLNY
mgr Joanna Kubik
Psycholog szkolny
mgr Przemysław Literacki
Pamiętaj, że psycholog pracuje zgodnie z Kodeksem Etycznym.
Obowiązuje go pełna dyskrecja, masz prawo prosić o zachowanie tajemnicy.
Rodzicu, jeśli zastanawiasz się, w jakiej sytuacji powinieneś porozmawiać z psychologiem szkolnym, postaram się udzielić Ci odpowiedzi.
Zgłoś się po pomoc zawsze wtedy, gdy:
- niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka- ma trudności z utrzymaniem uwagi na jednym zadaniu, jest niespokojne, impulsywne, nie bawi się z innymi dziećmi, nie utrzymuje kontaktu wzrokowego, popada w częste zmiany nastroju.
Niektóre problemy wychowawcze mogą wynikać z niezdiagnozowanego zaburzenia rozwojowego. Zadaniem psychologa jest postawić odpowiednią diagnozę, dostarczyć rodzicowi i nauczycielom pomocnych informacji, podjąć pracę terapeutyczną z dzieckiem.
- w życiu Twojej rodziny następują zmiany- rozwód, przeprowadzka, narodziny kolejnego dziecka, śmierć lub choroba członka rodziny.
Takie sytuacje są dla dziecka ogromnym stresem, mogą wiązać się ze zmianami w jego funkcjonowaniu zarówno w szkole jak i w domu (wybuchy agresji, moczenie nocne, częste bóle brzucha, bóle głowy, przygnębienie, płaczliwość, lęki, pogorszenie wyników w nauce). Zadaniem psychologa szkolnego jest dostarczyć rodzinie wsparcia oraz pomóc dziecku w poradzeniu sobie z trudną sytuacją.
- masz problemy wychowawcze- Twoje dziecko nie słucha Twoich próśb i poleceń, demonstruje negatywną postawę, nie liczy się z Twoim autorytetem.
Nikt nie uczy rodziców, jak wychowywać dzieci- to trudne zadanie. Psycholog nie ocenia, nie wypomina błędów- ma podpowiedzieć, wspierać, odpowiedzieć na pytania.
- sam potrzebujesz wsparcia
Dzieci współodczuwają emocje rodziców, mają one ogromny wpływ także na jego samopoczucie i zachowanie. Jeśli są w Twoim życiu sytuacje, z którymi sobie nie radzisz, psycholog szkolny może być osobą, która podpowie Ci, gdzie szukać pomocy.