Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

ul. Długa 110,
42-233 Mykanów

ul. Długa 110,
42-233 Mykanów

DYREKCJA INFORMUJE:

Informuję, iż wszelkie informacje organizacyjne dot. naszej placówki przekazywane są rodzicom i uczniom wyłącznie za pośrednictwem dziennika elektronicznego. Z poważaniem, Dyrektor ZSP w Wierzchowisku

Telefony ANTYDEPRESYJNE

pedikuloza

Tekst ETR

09 kwiecień 2021


Wykaz zajęć dodatkowych

w ZSP w Wierzchowisku

 

  

KOŁO PLASTYCZNE

Rozwijanie u dzieci uzdolnień i zainteresowań artystycznych oraz ich wrodzonych możliwości twórczych poprzez różnorodne działania plastyczne.

Realizujemy program, którego założeniem jest budowanie zajęć na aktywności dziecka oraz na jego naturalnej ciekawości i eksperymentowaniu z różnymi materiałami plastycznymi. Program zakłada dostarczenie uczniom pewnej określonej wiedzy na temat zasad komponowania prac plastycznych, możliwości wyrazu niektórych środków, ale umożliwia też indywidualny, spontaniczny proces tworzenia.

 

 

KOŁO MUZYCZNE

Głównym założeniem programu jest ukształtowanie pozytywnej motywacji do muzyki, zapewnienie bezpośredniego kontaktu z muzyką w formie różnorodnej działalności muzycznej, nabycie cech umożliwiających uprawianie muzyki choćby w najprostszych jej formach oraz przygotowanie odbiorców muzyki.  Program na każdym etapie przewiduje naukę i rozwój umiejętności 4 muzycznych: śpiew i ćwiczenia mowy, grę na instrumencie, ruch z muzyką, tworzenie i słuchanie muzyki.

 

 

KOŁO MATEMATYCZNE 

Jest oczywiste, że podstawowym celem kształcenia uczniów uzdolnionych matematycznie jest poszerzenie ich wiedzy matematycznej. Do głównych celów nauczania matematyki należy zaliczyć opanowanie przez uczniów wiadomości i umiejętności użytecznych w życiu codziennym oraz rozwijanie myślenia abstrakcyjnego i rozumowania. Poza wymienionymi celami, do celów bardziej szczegółowych, które podzieliłam na trzy kategorie.

 

 

KOŁO Z JĘZYKA POLSKIEGO

Koło języka polskiego przeznaczone jest dla uczniów szkoły podstawowej. Plan pracy koła ma przybliżyć uczniom język polski, nauczyć szacunku i dbałości o słowo pisane, wykształcić na tyle potrzebę obcowania z mową ojczystą by w przyszłości posługiwanie się poprawną polszczyzną stało się przyjemnością, a nie koniecznością. Plan pracy koła języka polskiego przeznaczony jest do realizacji na zajęciach pozalekcyjnych, spacerach, wycieczkach i warsztatach.

Realizacja podjętych działań ma umożliwić uczniom zdobycie licznych wiadomości i umiejętności, które wpływają na podejmowanie trafnych decyzji dotyczących własnych preferencji językowych. Stosowanie różnorodnych metod i technik opartych na działaniach pozwoli uczniom na przyswojenie wiedzy w drodze doświadczenia i na rozwijanie umiejętności pracy w zespole, twórczego dochodzenia do określonych celów. Treści zawarte w planie są dostosowane do możliwości poznawczych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.

 

KOŁO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Głównym celem prowadzonych zajęć jest wspomaganie rozwoju kompetencji językowych ucznia (słuchania, mówienia, czytania i pisania) wynikających z podstawy programowej. Rozwijamy ciekawość wobec innych kultur. Nauczyciel wdraża do czytelnictwa, przygotowuje do samodzielności w procesie uczenia się języka angielskiego oraz umacnia wiary we własne możliwości językowe, co ma zwiększyć motywację do nauki. Zajęcia prowadzone są w sposób zachęcający uczniów do nauki poprzez zabawę i śpiew, jak również dają uczniom możliwość wyboru interesujących ich tematów i zagadnień. 

 

 

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO

Program zajęć wyrównawczych jest przeznaczony dla uczniów szkoły podstawowej z klas IV - VIII, którzy z różnych powodów mają trudności w opanowaniu podstawowych wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania języka polskiego.

Celem zajęć wyrównawczych jest podnoszenie sprawności językowej uczniów, czyli zdobycie przez ucznia praktycznej umiejętności swobodnego i skutecznego posługiwania się językiem w mowie i piśmie. Głównie należy zadbać o właściwe stosowanie słownictwa, związków frazeologicznych, synonimów oraz poprawne budowanie zdań, przemyślane komponowanie całego tekstu, poprawną ortografie i interpunkcję, a także umiejętność odpowiedniego formułowania myśli w zależności od sytuacji komunikacyjnej.

 

 

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI

Zajęcia skierowane z myślą o uczniach, którzy mają z nauką matematyki trudności, pracują w wolniejszym tempie niż ich rówieśnicy lub mają braki w wiedzy wywołane nieobecnościami, czy też dysfunkcjami umysłowymi. Głównym  założeniem zajęć  jest udzielenie wszelkiej pomocy uczniom, którzy nie radzą sobie z rozwiązywaniem zadań i problemów matematycznych.
Udzielenie pomocy uczniom mającym trudności w nauce matematyki, wyrównanie braków edukacyjnych w zakresie realizowanych treści programowych i utrwalenie bieżącego materiału tak, by uczeń mógł aktywnie uczestniczyć w lekcjach matematyki.
Przygotowanie uczniów do wykorzystania wiedzy matematycznej w rozwiązywaniu problemów z życia codziennego
Praca na tych zajęciach  pomoże uczniom przezwyciężyć strach przed matematyką, wyrównać nagromadzone braki, rozwinąć samodzielne i logiczne myślenie dzięki wykonywaniu różnych ćwiczeń oraz zastosowaniu zabaw, gier edukacyjnych, programu multimedialnego i innych środków dydaktycznych..

 

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego został przygotowany dla uczniów szkoły podstawowej i jest on zgodny z programem nauczania języka angielskiego a także uwzględnia realizację podstawowych treści programowych. Prowadzenie dodatkowych zajęć wyrównawczych ma na celu uzyskanie lepszych wyników w nauce, utrwalenie wcześniej zdobytych wiadomości w zakresie języka oraz niwelowanie deficytów wiedzy wynikających z nieznajomości struktur gramatyczno-leksykalnych i słownictwa poprzez zastosowanie różnorodnych metod nauczania języków obcych. 

 

  

GIMNASTYKA KOREKCYJNA

Gimnastyka korekcyjna to zajęcia ruchowe dla dzieci z wadami postawy. Nauczyciel stosuje dużą indywidualizację ćwiczeń, ćwiczenia korygujące postawę ciała, ale również ćwiczenia ogólnorozwojowe, zabawy ruchowe z elementami korekcji. Bardzo ważny jest systematyczny udział uczniów w zajęciach korekcyjnych oraz codzienne wykonywanie ćwiczeń w domu. Tylko systematyczna praca może zapewnić poprawę postawy, a tym samym sprzyjać zachowaniu zdrowia i doskonaleniu sprawności fizycznej.  

 

 

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ

Zajęcia rozwijające kreatywność służą stymulowaniu wyobraźni, zainteresowań, motywacji do działania i aktywności twórczej uczniów oraz wyrażaniu przeżyć i emocji za pomocą dostępnych dla nich środków wyrazu, także artystycznych, praktycznych i technicznych. Dają możliwość odbioru i tworzenia sztuki, nabywania praktycznych umiejętności, wyzwalają poczucie sprawstwa i pozwalają odnieść sukces, co jest niezwykle istotne w przypadku budowania poczucia własnej wartości dziecka niepełnosprawnego intelektualnie. Wpływają na rozwój emocjonalny i fizyczny oraz ukierunkowują rozwój ucznia na działania celowe i pożyteczne, przydatne w przyszłości, które mają charakter pracy.